פתיחת תיק עוסק פטור

פתיחת תיק עוסק פטור, הינו שרות נוסף של משרדנו שאוהב גם עסקים קטנים ובינוניים. כאשר אדם שוקל לפתוח עסק עצמאי קטן הוא מתלבט לעתים בין ניהולו כ- עוסק פטור לבין ניהולו כ- עוסק מורשה. ככל שבעל העסק החליט על פתיחת תיק עוסק פטור הוא יידרש לעמוד במספר תנאים כפי שיוסבר להלן. על פניו, נראה כי כולם יעדיפו להיות עוסק פטור (מי לא מעדיף לקבל פטור?) אלא שהדברים אינם בהכרח כך! מומלץ לשקול היטב מה מתאפשר על פי החוק והתקנות וכן מה נכון ומתאים יותר, בהתאם לצפי הפעילות ומחזור ההכנסות של העסק והיקפי ההשקעות הנדרשות בו.

תנאי הכרחי שנדרש לצורך פתיחת תיק עוסק פטור הינו עמידה בתקרת מחזור ההכנסות, כלומר, רק במידה ומחזור ההכנסות השנתי הינו עד 120,000 ₪ – בשנת 2024, ניתן יהיה לקבל מעמד של עוסק פטור (בשנת 2023 – מחזור העסקאות השנתי היה עד 107,692 ₪).

כמו כן, ישנם עיסוקים ומקצועות בהם לא ניתן כלל על פי התקנות, אף אם המחזור נמוך מהתקרה כאמור לעיל, להיות עוסק פטור, כגון:

  • בעלי מקצועות חופשיים: אדריכלים, מהנדסים, טכנאים, פסיכולוגים, עורכי דין, רואי חשבון, טוענים רבניים, מנהלי חשבונות וכו'.
  • רופאים, לרבות פסיכולוגים, רופאי שיניים, וטרינרים ופיזיותרפיסטים.
  • בעלי בית ספר לנהיגה.
  • סוחרי מקרקעין או מתווכים.
  • סוחרי רכב.
  • חברה בע"מ.

כך שבעל עסק קטן שצפוי למחזור הכנסות העולה על הסך האמור או בעלי עסקים מהרשימה האמורה לעיל, אף אם מחזור הכנסותיהם צפוי להיות נמוך מהתקרה, יידרשו בכל מקרה ל- פתיחת תיק עוסק מורשה.

לפיכך ובהתאם לאמור לעיל, ההחלטה הסופית על התאמת המבנה המשפטי העסקי וכן ההחלטה על דרך הרישום במע"מ, משתנה בהתאם לשורה ארוכה של נושאים , שיש לתת עליהם את הדעת. יכול וההמלצה שתינתן לעסק אחד תהיה אחרת לגמרי מהמלצה שתינתן לעסק אחר.

משרדנו, מיכאל ויצמן ושות' – רואי חשבון, ישמח לעשות עבורכם סדר בדברים ולייעץ לכם, ללא התחייבות, בכל הקשור לפתיחת תיק עוסק פטור ו/או פתיחת תיק עוסק מורשה , זאת ללא כל צורך בכך שתתייצבו במשרדי המוסדות מס ערך מוסף, מס הכנסה וביטוח לאומי. משרדנו מחובר בקשר בין מחשבי עם המוסדות השונים וכן בעל הרשאות מתאימות לפתיחות התיקים באופן עצמאי, כך שלא תצטרכו להטריח עצמכם לגשת למוסדות המיסוי השונים ופתיחת התיק תהיה מיידית.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע לכם בקבלת שירות זה. צור קשר ללא התחייבות. 

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL