הכנה ובקרת תקציב

הכנה ובקרת תקציב הינו חלק בלתי נפרד מהתנהלות כלכלית תקינה. כלומר, הכנת תקציב מפורט ואישורו על ידי ההנהלה מראש, לפני סוף השנה ולקראת השנה הבאה. כמו כן, לאחר אישור התקציב נדרש לקיים בקרת תקציב, קרי, בקרה שוטפת על התקציב ועל ביצועו, מניעה ו/או איתור חריגות ממנו במועד ואישור החריגות שנכפו על העסק על ידי ההנהלה והדירקטוריון.

התקציב הוא למעשה מסגרת כספית קבועה מראש של הוצאות ("שימושים") בהתחשב בצפי ההכנסות ("מקורות"), אשר מטרתו מניעת הפסדים ו/או גירעונות בלתי צפויים באמצעות הקצאת משאבים מתוכננת. על פי רוב נערך התקציב לפרק זמן של שנה, אך לעיתים וכאשר ישנם צרכים מיוחדים הוא נערך לפרק זמן אחר, לדוגמא תקציב לפרויקט ארוך טווח.

התקציב הינו שווה ערך רק כאשר קיימת הקפדה על ניהול בקרה תקציבית, כלומר, לא די בתכנון התקציב, אלא חשוב יותר המעקב אחר יישומו של התקציב בפועל. למעשה התקציב מהווה כלי ניהולי המאפשר למנהלי העסק לכלכל מעשיהם ולקבל החלטות מיידיות תוך כדי בחינת העמידה ביעדים שהציבו לעצמם המבוטאים בערכים כספיים בתקציב עצמו.הבקרה התקציבית מאפשרת טיפול מיידי בחריגה המתגלית בסעיף תקציבי מסוים בזמן אמת, המתבטא בעדכון התקציב הכללי באמצעות הגדלת תקציב סעיף החריגה והקטנה מקבילה של סעיף תקציבי אחר, ממנו ניתן לקצץ משאבים.

בפרקטיקה קיימות שתי שיטות עיקריות להכנה ובקרת תקציב – תכנון תקציב:

תכנון תקציב אפס – על פי שיטה זו, בכל שנה נבחנים מחדש כל סעיפי התקציב במנותק מתוצאות העבר, כאילו נבחנים לראשונה.

תכנון תקציב המשכי – על פי שיטה זו התקציב השנתי מתוכנן מראש תוך התבססות על ביצועי השנה הקודמת, באופן בו בדרך כלל התקציב שינתן לסעיף מסוים יהיה בסכום דומה להוצאות סעיף זה בפועל בשנה הקודמת והכל לצד קיצוצים או הגדלות הנעשות על פי שיקולי ההנהלה, מהבחינה האסטרטגית או הטקטית השוטפת.

משרדנו, מיכאל ויצמן ושות' – רואי חשבון, ישמח לעמוד לרשותכם במתן שירותי יעוץ והכנת תקציב, תוך סיוע ומתן כלים לניהול הבקרה התקציבית, לרבות התאמת הנהלת החשבונות לתקציב ממוחשב בדרך בה תתאפשר הפקת דוחות תקציב מול ביצוע בפועל באופן מיידי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע לכם בקבלת שירות זה. צור קשר ללא התחייבות. 

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL