ספירת מלאי וקופה – 31.12.14

11.12.2014

לצורך עריכת הדוחות הכספיים אנו נדרשים, בין היתר, לאימות יתרות מלאי וקופות. לצורך כך יש לבצע ספירה מסודרת של המלאי המצוי ברשותה ובבעלותה של החברה (ספירת מלאי וקופה – 31.12.14) וכן ספירת קופות השקים והמזומנים, המצויים במשרדי החברה ובסניפיה.

מפקד המלאי

1. מועד המפקד

יש לערוך את מפקד המלאי נכון לתאריך הדוחות הכספיים, כלומר, ב- 31 בדצמבר בכל שנה. במידה ומפקד המלאי נערך בתאריך אחר, יש לערוך רישום מדויק של כניסות ויציאות מהמלאי בתקופה שבין 31 בדצמבר לבין המפקד בפועל. נבקשכם להודיענו על תאריך ביצוע מפקד המלאי המתוכנן.

2. עריכת המפקד

במפקד יש לספור את כל המלאי המצוי ברשות החברה ובבעלותה, לרבות מלאי במשגור (קונסיגנציה) המצוי אצל צד ג'. לצורך כך, יש להכין מבעוד מועד רשימות מסודרות, המפרטות את המלאי על פי קבוצות (חומרי גלם, מלאי בתהליך, תוצרת גמורה, מלאי פגום / מת וכיוב'). מלאי המצוי ברשות החברה ואינו שייך לה יירשם בנפרד ולא ייכלל כמלאי של החברה.

יש למספר את הרשימות במספרים עוקבים, לציין את תאריך ומיקום הספירה. כמו כן יש לציין את תיאור המלאי, כמות, עלות ליחידה וכן עלות כוללת (כמות כפול עלות ליחידה). על כל דף ספירה יחתום מבצע הספירה ויציין את שמו המלא. יש לצרף עמוד המרכז את כל נתוני הספירה (סה"כ לפי עמודים / לפי קבוצות המלאי).

3. חישוב שווי המלאי

השווי יחושב לפי העלות לא כולל מע"מ.

העלות כוללת את כל ההוצאות שהוצאו לרכישת המלאי והבאתו למצבו ומיקומו הנוכחיים, כלומר, יש להעמיס על המלאי את כל עלויות הייבוא, ההובלות וכיוצא באלה, הקשורות למלאי באופן ישיר ולא ניתן היה להימנע מהן.

ספירת קופות

יש לערוך את ספירת תכולת הקופות על פי קבוצות (מזומן, שיקים, כרטיסי אשראי וכיוב') נכון לתאריך הדוחות הכספיים, כלומר, ב- 31 בדצמבר בכל שנה, כאשר על כל דף ספירה יחתום מבצע הספירה ויציין את שמו המלא. בספירה זו יש לכלול את כל הכספים השייכים לחברה ללא קשר למקום הימצאם.

שמירת הרשימות

הרשימות מהוות חלק בלתי נפרד ממערכת החשבונות של החברה. בהוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות) נקבע כי יש חובה לשמור מסמכים אלה במשך 7 שנים מתום שנת המס, שאליה הם מתייחסים, או במשך 6 שנים מיום הגשת הדוח לאותה שנת מס, לפי המאוחר מביניהם.

המידע הניתן במאמר / מדריך זה, ניתן כשרות על ידי מיכאל ויצמן ושות' – משרד רואי חשבון, פארק תעשיות פולג נתניה. המידע אינו מהווה תחליף למתן חוות דעת ספציפית, אף כי נעשו מאמצים להקפיד על דיוק המידע, זאת נכון למועד פרסום המאמר בלבד, איננו אחראיים בצורה כלשהיא לתוכנו וכל שימוש בו מחייב בדיקה או קבלת ייעוץ על בסיס מקצועי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע בהקדם, ככל שיידרש. צור קשר – ללא התחייבות.

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL