יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים

16.11.2017

יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים מחייבות בדיקת עודפים צבורים ושחרורם בהתאם לנוהל שפורסם חודש יוני 2017, על ידי רשות המסים. חוזר מס הכנסה מס' 4.2017 בנושא יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים. חוזר זה מחליף ומבטל את חוזר מס' 7.2016 שפורסם בחודש דצמבר 2016.

מטרת החוזר :

למעשה באמצעות הנחיות חוזר זה, מטרת רשויות המס בין היתר למנוע התרת הוצאה בגין הפקדות ספציפיות לפיצויים בשעה שקיים עודף בלתי מיוחס לעובדים קיימים בקופה מרכזית לפיצויים.

רקע כללי:

בעבר על מנת להבטיח את זכויותיהם של העובדים, כמו גם לאפשר למעביד התרת הוצאות בגין התחייבויותיו לתשלום פיצויי פיטורין – הוקמו הקופות לפיצויים, אשר נחלקו לקופות אישיות ולקופות מרכזיות לפיצויים. מאוחר יותר בעקבות תיקון חקיקה, החל מתאריך 1.1.2011 לא ניתן היה להפקיד לקופה מרכזית לפיצויים ולכל עובד חייבת להיות קופה אישית לפיצויים על שמו.

עיקרי ההנחיות לפי החוזר:

  1. לחשב את הסכום העודף בקופה מרכזית לפיצויים ולהשתמש בו לצורך מימון ההפקדות השוטפות לפיצויים, דבר שיביא לשיפור בתזרים המזומנים של המעסיק.
  2. להעביר לקופה המרכזית לפיצויים עד תום הרבעון של שנת 2018 ,עם מתן ההוראה לשחרור הסכום העודף, אישור רואה חשבון או עורך דין על סך ההפקדות השוטפות לפיצויים בשנת 2017 ותחשיב הסכום העודף בקופה המרכזית.

להלן תחשיב הסכום העודף:

  1. יש לבדוק האם קיימת תביעה משפטית בנוגע לכספי פיצויים של מי מהעובדים אשר נכללו ברשימת העובדים של המעסיק ביום 31/12/2007 ("היום הקובע") או קודם לכן. לעניין זה יש לקבל את הצהרת היועץ המשפטי של המעסיק. היה וישנה תביעה מסוג זה שטרם נסתיימה, יש לייעד סכום בקופה המרכזית לפיצויים למטרה זו (להלן – "סכום במחלוקת").
  2. לבחון את חבות הפיצויים (למעט הסכום במחלוקת) לכלל עובדי המעסיק ובעבור בעלי שליטה עד לתקרה שבסעיף 32(9), אשר היו עובדיו ביום הקובע (להלן– "החבות לעובדי 2007 ") ולבחון את היתרות העומדות לזכות אותם עובדים בקופות אישיות על שמם של אותם עובדים בלבד (להלן–"הזכויות הצבורות לעובדי 2007") עלתה החבות לעובדי 2007 על הזכויות הצבורות לעובדי 2007 ,יש לייעד סכום בקופה המרכזית לפיצויים למטרה זו (להלן – "סכום לעובדי 2007").
  3. במידה והיתרה בקופה המרכזית גבוהה מ-110% מהסכום במחלוקת בתוספת הסכום לעובדי 2007, יראו בסכום ההפרש כעודף .

במידה והמעסיק לא יפעל כאמור ולא ישתמש בסכום העודף, לא יוכרו ההפקדות השוטפות שלו לפיצויים כהוצאה עד לגובה הסכום העודף.

בנוסף בעלי קופות מרכזיות שאינם מעסיקים עובדים, יראו את היתרה בקופה כהכנסה בידי בעל הקופה בשנת המס 2018, וזאת על אף שלא נמשכו הכספים בקופה המרכזית על ידי המעסיק.

המידע הניתן במאמר / מדריך זה בנושא יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים, ניתן כשרות על ידי מיכאל ויצמן ושות' – משרד רואי חשבון, פארק תעשיות פולג נתניה. המידע אינו מהווה תחליף למתן חוות דעת ספציפית, אף כי נעשו מאמצים להקפיד על דיוק המידע, זאת נכון למועד פרסום המאמר בלבד, איננו אחראיים בצורה כלשהיא לתוכנו וכל שימוש בו מחייב בדיקה או קבלת ייעוץ על בסיס מקצועי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע בהקדם, ככל שיידרש. צור קשר – ללא התחייבות.

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL