נוהל גילוי מרצון – הוראת שעה

02.01.2018

נוהל גילוי מרצון – הוראת שעה הינו מאמר העוסק בהוראת שעה מעודכנת מחודש דצמבר 2017 בקשר עם גילוי מרצון. במסגרת מאבקה של רשות המסים בהון השחור ובמטרה לעודד נישומים אשר עברו על החוק ולא דיווחו כנדרש על כלל הכנסותיהם, פרסמה רשות המסים ביום 12.12.2017 הוראת שעה מעודכנת בנושא נוהל גילוי מרצון, במסגרתו, בדומה לפרסומים קודמים, היא מתחייבת שלא לנקוט באמצעים פליליים כנגד מי שיבצע גילוי מרצון של נכסים והכנסות שלא דווחו וישלם את המס הנגזר מהן וזאת בתנאים שלהלן:

  1. הגילוי מרצון יהיה כן ומלא וייעשה בתום לב.
  2. במועד הגשת הפנייה לגילוי מרצון, לא נערכה חקירה או בדיקה בעניין הפונה, בן/ת הזוג, או חברות בשליטתם.
  3. במועד הפנייה לגילוי מרצון אין בידי רשות המסים מידע הקשור לגילוי מרצון, לרבות בקשר עם בן/ת הזוג, חברות בשליטתם ותיקי שותף.
  4. במועד הפנייה לגילוי מרצון לא נערכה בדיקה או חקירה בעניין הפונה, בן/ת הזוג, או חברות בשליטתם, על ידי משטרת ישראל בעניין הקשור לבקשה לגילוי מרצון, לרבות פעילותם העסקית, או כל פעילות אחרת המניבה הכנסות.
  5. אם קיים מידע הקשור לבקשה לגילוי מרצון ולו בעקיפין, לרבות ביחס לבן/ת הזוג של הפונה ו/או חברות בשליטתם ו/או שותף עסקי, ברשות שלטונית אחרת, באמצעי התקשורת, בכתבי בית דין, או בפרוטוקולים, או בכל מסמך אחר בהליכים אזרחיים ופליליים המתנהלים בערכאה שיפוטית בישראל או בחו"ל, רשות המסים רשאית שלא לאשר את הבקשה לגילוי מרצון.

לתשומת הלב, לאור יישומו הצפוי של הסכם ה- CRS, במסגרתו צפויה רשות המסים בישראל לקבל מידע מרשויות מס אחרות בחו"ל ומקורות נוספים, אודות תושבים ישראלים, מוטב להזדרז ולנצל את ההזדמנות ולחשוף בפני רשות המסים את המידע במסגרת גילוי מרצון וזאת טרם קבלת המידע ממקורות חיצוניים ובכך להימנע מאישום פלילי והסדרת הנושא מול רשות המסים בהבנה והסכמה.

תוקפו של הנוהל החדש במסגרת הוראת השעה הינו עד 31.12.19, כאשר תוקפו של המסלול האנונימי הינו עד 31.12.18. במסגרת המסלול האנונימי, יחתום בא כוח הפונה על טיוטת הסכם שומה תוך 180 יום ממועד קבלת הבקשה ובמועד זה יגלה את שמו ומספר תעודת הזהות של הפונה, להמשך בדיקה וטיפול בבקשה.

בדומה לנוהל הקודם, גם בהוראת שעה זו קיימת אפשרות לגילוי מרצון במסלול מקוצר, במקרים בהם ההון שלא דווח אינו עולה על שני מיליון ₪ וההכנסה החייבת הנובעת ממנו לא עולה על חצי מיליון ₪.

לצפייה בהוראת שעה על בקשות מגילוי מרצון, שפורסמה ביום 12.12.2017 באתר רשות המסים, לחץ על הקישור – הוראת שעה לנוהל גילוי מרצון.

לנוחיותכם מצ"ב קישור למבזק קודם שפורסם באתר בנושא גילוי מרצון ושנסתיים ביום 31.12.2016 – לחץ על הקישור – גילוי מרצון עד דצמבר 2016.

המידע הניתן במאמר / מדריך זה, ניתן כשרות על ידי מיכאל ויצמן ושות' – משרד רואי חשבון, פארק תעשיות פולג נתניה. המידע אינו מהווה תחליף למתן חוות דעת ספציפית, אף כי נעשו מאמצים להקפיד על דיוק המידע, זאת נכון למועד פרסום המאמר בלבד, איננו אחראיים בצורה כלשהיא לתוכנו וכל שימוש בו מחייב בדיקה או קבלת ייעוץ על בסיס מקצועי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע בהקדם, ככל שיידרש. צור קשר – ללא התחייבות.

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL