הערכת שווי חברה

הערכת שווי חברה ו/או הערכת שווי עסק נדרשים לעתים לצורך קביעת שוויו של העסק או החברה. קיימים מגוון מקרים בהם נדרש רואה חשבון לערוך הערכת שווי חברה ו/או הערכת שווי עסק. בדרך כלל, הערכת שווי חברה נעשית לצורך מכירת מניות (כניסת משקיע) או לצורך פיצוי שותף פורש. לא אחת, זוגות מתגרשים בעלי עסקים נדרשים לערוך הערכת שווי חברה ועסק שברשותם לצורך הכללת שוויים במסגרת איזון משאבים לפני גירושין שהם נדרשים לערוך בהליך הפרוד.  כמו כן, לעתים הערכת שווי חברה נדרשת למטרת מיזוג חברות, או במטרה לערער על שומת מס בגין מכירת מניות וכדומה.

כדי לקבוע את שוויין של מניות חברה לצורך רכישתן או לצורך מכירתן נדרש רואה חשבון לבצע הערכת שווי חברה, כאשר שווי המניות יחושב בהתאם לאחוז ההחזקה בהן מכלל המניות מוכפל בסך שווי העסק המחושב.

הערכת שווי חברה, כשמה כן היא, הערכה ולא חישוב מדויק, מבוססת מעצם טיבה על שימוש בנוסחאות כלכליות מקובלות בתחום. הערכים הנלקחים בחשבון מבוססים על נתוני אמת הכלולים בדוחות רווח והפסד של העסק בשנים האחרונות ועל נתוני רווח והפסד חזויים לעתיד המוערכים על סמך ניסיון העבר ומצבו הנוכחי והחזוי של הענף בו פועל העסק והמשק הכלכלי כולו.

במסגרת הבדיקות הנעשות לצורך חישוב הערכת שווי חברה וכדי לחזות את רווחיות העסק בשנים הקרובות נבחן תזרים המזומנים של העסק, מאותרות התחייבויות קיימות ועתידיות, נסקרים חוזים משמעותיים שיש להם השפעה על הכנסותיו והוצאותיו של העסק, נבחנים נכסי העסק, המוחשיים והבלתי מוחשיים (לרבות מוניטין) מהיבט הבעלות, השווי והיכולת לייצר הכנסה עבור העסק וכיוצא בזה.

הערכת שווי חברה יכולה להיעשות במספר שיטות חישוב מקובלות, שהנפוצות בהן הינן שיטת היוון תזרים מזומנים עתידי (DCF), שיטת השווי הנכסי ושיטת המכפיל. המחלקה הכלכלית במשרדנו תבחר בשיטת החישוב המתאימה לעסק הנבחן ו/או בשילוב של שיטות ובדיקות, בהתאם לאופי פעילותו, המטרה שלשמה נערכת הערכת השווי, יכולת העסק להמשיך ולפעול כעסק חי ועוד.

למשרדנו, מיכאל ויצמן ושות' – רואי חשבון, ניסיון רב בביצוע הערכת שווי ללקוחות המשרד וכן בהתאם למינויים מטעם בתי המשפט בישראל. רואי חשבון בכירים במשרד נכללים במאגר המומחים של בתי המשפט בישראל, ובהתאם לכך ממונים באופן תדיר ושוטף לערוך חוות דעת מומחה לבית משפט ו/או חוות דעת כלכלית ו/או חוות דעת חשבונאית וכן במסגרת מינויים לעריכת איזון משאבים לפני גירושין.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע לכם בקבלת שירות זה. צור קשר ללא התחייבות. 

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL