מסוי שכר דירה למגורים

17.12.2019

מסוי שכר דירה למגורים – בהשכרת דירה למגורים בישראל

הכנסות פסיביות משכר דירה למגורים בידי יחיד נישומות בשלושה מסלולי מיסוי. נציין שחוזר זה תקף רק לגבי השכרה למגורים וכי כל השכרה לשימוש אחר ממוסה בשיעורים שונים ואינה נתונה למסלולי בחירה.

להלן סקירה קצרה למסלולי המיסוי השונים:

המסלול הפטור

הכנסות משכר דירה בסך של עד 5,090 ש"ח לחודש (הסכום נכון לשנת 2019) יהיו פטורות ממס.

כל חריגה מהסכום הפטור כאמור לעיל ועד לתקרה של כפל הסכום הפטור (10,180 ש"ח נכון לשנת 2019) תביא לכך, שכל שקל עודף יפחית שקל מהסכום הפטור עד לתקרה.

מסלול מס בשיעור 10%

מסלול זה אינו מוגבל בתקרת הכנסה ולפיו המשכיר ישלם מס הכנסה של 10% על כלל הכנסותיו משכר דירה למגורים וכל זאת בתנאי שכלל ההכנסות אינן מגיעות לכדי הכנסה מעסק, בהתחשב בהיקפן ובמבחנים נוספים, אחרת יחויבו במס מלא.

מי שבחר לשלם מס במסלול זה לא יהיה זכאי לנכות פחת או הוצאות אחרות ולא יהיה זכאי לקיזוז, לזיכוי או לפטור מההכנסה מדמי השכירות או מהמס החל עליה.

קבלת הזכות לתשלום המס המופחת בשיעור 10% מחייבת בתשלום המס תוך שלושים יום מתום שנת המס, כלומר, כל עוד לא שולמו מקדמות במהלך השנה, ניתן לבחור במסלול זה גם בדיעבד ובלבד שהמס על הכנסה זו בשנת 2019 ישולם עד ליום 30.01.2020. במקרה של תשלום המס במועד מאוחר יותר, יוטלו על סכום המס הפרשי הצמדה וריבית.

מסלול חייב

מדובר במסלול שתכליתו תשלום מס שולי על הרווח מהשכרה למגורים, קרי, על ההכנסות בניכוי הוצאות המותרות בניכוי ובכללן, הוצאות פחת.

במידה והכנסה משכר דירה מגיעה לכדי עסק, פתוחה בפני הנישום אך ורק האפשרות של המסלול החייב.

ניתן לשלב בין המסלולים השונים, לפיכך מומלץ בכל שנה (אך לא יאוחר מ- 30 יום לאחר תום שנת המס על מנת ליהנות ממסלול 10% ללא תוספת ריבית והצמדה על תשלום המס) לבצע בדיקה בנוגע לחבות המס בכל אחד מהמסלולים ולקבל החלטה בהתאם לתוצאות הבדיקה.

כמו כן, מומלץ לקחת בחשבון את חבות מס השבח שתצמח בעת מכירת הנכס המושכר ואת השפעת המסלולים השונים על חישוב זה.

מיסוי בהשכרת דירה למגורים בחו"ל

ליחיד בעל הכנסה מהשכרת דירה למגורים בחו"ל קיימים שני מסלולי מיסוי:

מסלול חייב

מסלול זה דומה למסלול החייב בהשכרת דירה למגורים בישראל, אך בו פרט לניכוי ההוצאות, ניתן אף לקבל זיכוי בגין המס ששולם בחו"ל, אם שולם.

מסלול מס בשיעור 15%

במסלול זה ישולם מס הכנסה בשיעור 15% על ההכנסה ברוטו בניכוי הוצאות פחת בלבד וללא אפשרות לקבלת זיכוי בגין המס ששולם בחו"ל.

גם כאן ניתן לשלב בין המסלולים השונים, לפיכך, מומלץ בכל שנה  לבצע בדיקה בנוגע לחבות המס בכל אחד מהמסלולים ולקבל החלטה בהתאם לתוצאות הבדיקה.

המידע הניתן במאמר / מדריך זה בקשר עם מסוי שכר דירה למגורים, ניתן כשרות על ידי מיכאל ויצמן ושות' – משרד רואי חשבון, פארק תעשיות פולג נתניה. המידע אינו מהווה תחליף למתן חוות דעת ספציפית, אף כי נעשו מאמצים להקפיד על דיוק המידע, זאת נכון למועד פרסום המאמר בלבד, איננו אחראיים בצורה כלשהיא לתוכנו וכל שימוש בו מחייב בדיקה או קבלת ייעוץ על בסיס מקצועי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע בהקדם, ככל שיידרש. צור קשר – ללא התחייבות.

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL