דיווחים לפ"ש בסוף 2016

15.12.2016

כמו בכל שנה, גם השנה לקראת סיומה, נדרש להגיש דיווחים לפ"ש בסוף 2016, הכוללים הודעות, דיווחים והצהרות בקשר עם שורה של נושאים כמפורט להלן:

רשימת תכנוני מס החייבים בדיווח

במסגרת המאבק של רשות המסים בתכנוני המס הבלתי לגיטימיים, נקבע בתיקון לחוק כי תחול חובת דווח על רשימה של תכנוני מס, שרשות המסים תאשר מעת לעת, בועדת הכספים של הכנסת.

חשוב להבהיר שאין הרשות רואה בכל תכנון מס המצוי ברשימה כתכנון מס שאינו לגיטימי, אלא ככזה שחובה לדווח עליו במסגרת טופס 1213, שאותו יש לצרף לדוח השנתי – "הודעה על פעולות שהן תכנון מס חייב בדיווח – מס הכנסה".

למאמר נרחב יותר בנושא זה שפורסם באתר המשרד, לחץ על הקישור- תכנוני המס החייבים בדווח.

מחירי העברה

מדובר בחובת תיעוד בקשר עם עסקאות בינלאומיות שנעשו עם צד קשור.

יש למלא טופס הצהרה כנספח לדוח המס השנתי. טופס זה כולל פרטים לגבי אופן העסקה, פרטי הצד הקשור ומחיר העסקה. כמו כן, על המנהלים להצהיר כי העסקה נעשתה בתנאי שוק.

חובת הודעה בכתב ומראש לפקיד השומה על עריכת מפקד מלאי

במקרה ובו עריכת מפקד המלאי לא בוצעה ביום המאזן (31.12.2016) ניתן לבצעה במועד של 10 ימים ועד חודש לפני או אחרי תאריך זה. במידה ופער הזמן בין מועד הספירה ליום המאזן עולה על 10 ימים, קיימת חובת מסירת הודעה על כך לפקיד השומה.

חברה משפחתית

לפי המצב החוקי החדש, לא תוכלנה עוד חברות להפוך למשפחתיות אלא תוך שלושה חודשים מיום התאגדותן. היה וחברה לא בחרה בכך במשך הזמן שהוקצב כאמור, לא יתאפשר לה להפוך למשפחתית בשלב מאוחר יותר.

בחירה במסלול מס בשיעור 10% על השכרת דירה למגורים

יחיד המעוניין לבחור במסלול זה  לגבי שנת 2016, חייב לשלם את המס בגין הכנסה זו לא יאוחר מיום 30.01.2017, אלא אם שילם מקדמות במהלך שנת 2016.

חובת דיווח ותשלום מקדמות מס בגין רווח (הפסד) הון

במכירת נכס הון שאינו ני"ע סחיר, יש לדווח ולשלם את המס בתוך 30 יום ממועד המכירה.

חובת דיווח ותשלום מקדמת מס בגין רווח הון ממכירת ניירות ערך

קיימת חובת דיווח חצי שנתי ותשלום מקדמות בגין עסקאות הוניות בניירות ערך נסחרים במכירת ניירות ערך שלא נוכה בגינה מס במקור, כולו או חלקו.

דיווח שנתי על ניכויים (856+126) באופן מקוון

בפקודת מס הכנסה  נקבע כי יש להגיש דוחות ניכויים שנתיים לשנת 2016 (דוח 126- ממשכורות ושכר עבודה; דוח 856- מתשלומים שאינם משכורת ושכר עבודה) באופן מקוון בלבד, עד ליום 30.04.2017.

המידע הניתן במאמר / מדריך זה, ניתן כשרות על ידי מיכאל ויצמן ושות' – משרד רואי חשבון, פארק תעשיות פולג נתניה. המידע אינו מהווה תחליף למתן חוות דעת ספציפית, אף כי נעשו מאמצים להקפיד על דיוק המידע, זאת נכון למועד פרסום המאמר בלבד, איננו אחראיים בצורה כלשהיא לתוכנו וכל שימוש בו מחייב בדיקה או קבלת ייעוץ על בסיס מקצועי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע בהקדם, ככל שיידרש. צור קשר – ללא התחייבות.

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL