החוק לשינוי נטל המס 2011

13.12.2011

ביום 5 בצמבר 2011, אישרה הכנסת את הצעת החוק לשינוי נטל המס 2011 (תיקוני חקיקה) התשע"ב – 2011 (להלן: החוק).

החוק מאמץ את רוב המלצות המיסוי של הועדה לשינוי כלכלי חברתי בראשותו של פרופ' טרכטנברג.

להלן מובאים בקצרה עיקרי שינויי החקיקה שיחולו החל מיום 1.1.2012 (להלן: "יום התחילה") בתחום המיסים אשר ישפיעו באופן משמעותי על רמת מיסוי חברות ויחידים:

ביטול מתווה הפחתת המסים
החל משנת המס 2012 יבוטל המתווה הקיים בחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009-2010), התשס"ט- 2009 , של הפחתת מס ההכנסה על יחידים, מס החברות ומע"מ.

העלאת שיעור מס החברות

תהליך הורדת שיעור מס החברות ייפסק ואף שיעורו יעלה כך שהחל משנת 2012 שיעור המס יעמוד על 25%. לאור ההעלאה של שיעור מס החברות לשיעור של 25%, יועלו בהתאמה גם שיעור המס על רווח ההון הריאלי ושיעור המס על השבח הריאלי בידי חברה.

העלאת שיעור המס על רווחי הון, דיבידנדים, מס שבח וריבית

שיעור מס רווחי הון על מימוש אחזקות חברה או קבלת דיבידנדים בידי יחיד שאינו בעל מניות מהותי יעמוד על 25%. בעל מניות מהותי ימוסה בשיעור של 30%. שיעור מס שבח ושיעור המס על הכנסות ריבית יעלו לשיעור של 25% מלבד שיעור המס על הכנסות ריבית אשר שולמו על נכס שאינו צמוד מדד אשר יוותר בשיעור של 15%.

שינוי מדרגת המס השלישית ליחידים

מדרגת המס השלישית, בגין הכנסתו החייבת של יחיד, בטווח של 8,661 ₪ עד 14,070 ₪ בחודש תעמוד על 21% (חלף שיעור של 23% בשנת 2011).

העלאת שיעור מס ההכנסה במסגרת המס העליונה

מדרגת המס העליונה על יחידים, המתחילה בהכנסה של 40,231 ש"ח לחודש תועלה לשיעור של 48% (חלף שיעור של 45% בשנת 2011).

ביטול העלאת תקרת הביטוח הלאומי ומס הבריאות

במסגרת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 (תיקוני חקיקה), התשע"א- 2011 נקבעה הוראת שעה, לפיה שיעור תקרת ההפרשות לביטוח לאומי ולדמי בריאות בשנת 2011 תעמוד על תשע פעמים מהשכר הממוצע במשק, ובשנת 2012 תעמוד על שמונה פעמים השכר הממוצע במשק. נקבע בחוק כי יש לקצר את הוראת השעה בשנה, כך שב- 1 לינואר 2012 תחזור תקרת ההפרשות לביטוח לאומי ולמס בריאות ל- 5 פעמים השכר הממוצע במשק.

נקודות זיכוי לאבות

מתן שתי נקודות זיכוי בחישוב המס על הכנסתו של האב מיגיעה אישית, עבור כל ילד עד להגיעו לגיל שלוש. החוק מפשט את החלוקה של נקודות הזיכוי כך שבשנת המס שבה נולד הילד תוענק לאב נקודת זיכוי אחת ובשנת המס שבה מלאו לילד שלוש תוענק לאב נקודת זיכוי אחת. בשנתיים שבין שנות מס אלו יוענקו לאב, בכל שנה 2 נקודות זיכוי. כך, במשך 4 שנים יוענקו לאב בסה"כ 6 נקודות זיכוי.

הגדלת מס הכנסה שלילי

הגדלת המענקים, להורים לילדים, הניתנים בהתאם לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מס הכנסה שלילי), התשס"ח – 2007.

שינויים אלה יחולו לגבי מענקים שישולמו החל מיום 1 בינואר 2013, בעד דורשי עבודה בפועל בשנת 2012  ואילך.

המידע הניתן במאמר / מדריך זה, ניתן כשרות על ידי מיכאל ויצמן ושות' – משרד רואי חשבון, פארק תעשיות פולג נתניה. המידע אינו מהווה תחליף למתן חוות דעת ספציפית, אף כי נעשו מאמצים להקפיד על דיוק המידע, זאת נכון למועד פרסום המאמר בלבד, איננו אחראיים בצורה כלשהיא לתוכנו וכל שימוש בו מחייב בדיקה או קבלת ייעוץ על בסיס מקצועי.

רואה חשבון ממשרדנו ישמח לסייע בהקדם, ככל שיידרש. צור קשר – ללא התחייבות.

צור קשר
09-8920100

ייעוץ ללא התחייבות -
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר!

שלח
הצלחה
whatsapp
נְגִישׁוּת
איפוס

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EMILIA DIGITAL